Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Dödn Jonsson - 11 maj 2015 17:30

God kväll alla kära läsare! Det är jag igen (Dödn)! Jag känner mig extremt nere just nu. Varför? Undrar du, och jag ska berätta. Jo, det var så här att jag satt vid mitt skrivbord och smuttade på mitt kaffe som vanligt när helt plötsligt Hades stormar in, och han är inte lycklig. Han är helt rosenrasande, och som jag skrivit förut så går det inte att resonera med upprörd gud. Så där sitter jag i över en halvtimme och bara väntar på att han ska lugna ner sig. När han väl gör det börjar han förklara att jag har blivit avsatt från fallet. Självklart frågar jag varför, men han mumlar bara nåt om "okompetent". Jag börjar göra lite efterforskningar själv och det visar sig att min advokatrival  Frigg har tagit över fallet! Jag har försökt fått kontakt med Hades, men han vägrar svarar. Om saker inte kunde bli värre så har min bästa kompis Liemannen rest iväg och kommer inte tillbaka på ett tag. Jag får väl helt enkelt begrava mig i lätta fall. Det va det jag kom på att skriva just nu! Tack så jättemycket för att ni läser min blogg, det känns skönt att kunna kommunicera med andra än bara högfärdiga gudar! Tack å hej leverpastej!! 

Av Dödn Jonsson - 11 maj 2015 12:00

Jag har fått äran att ta mig an mitt svåraste fall hittills! Det är så att Hades stämmer hela Enhörningssläktet för att ha smittat ner floden Styx (som är den flod färjkarlen Karon skjutsar de döda). Floden Styx har enligt Hades rapporter blivit "en plats av glädje, skratt och godis". Hades är bortom vansinnig, men han saknar bevis på att det var just Enhörningarna som gjorde det. Det är numitt jobb att hitta bevis för att det var Enhörningarna som gjorde det, så att de kan göra floden till en plats av fördärv, smärta och döingar. Detta är dock lättare skrivet än gjort då Enhörningarna är kända för att kunna gömma bevis. Detta ska inte stoppa mig utan jag svär här och nu på denna blogg att jag ska hitta vem som förgiftade floden Styx och återställa balansen på jorden! Det var allt för nu! Ciaaoo!

Av Dödn Jonsson - 11 maj 2015 08:00

Hur mår ni alla denna underbara morgon!! Jag mår helt fantastiskt! Thor och Zeus-fejden löste sig helt underbart! Jag kom på den genialiska idéen att göra ett DNA-test och det visade sig att ingen av dem var pappan. Pappan visade sig vara en till mamma. Det visade sig att Hera hade en affär med ingen mindre än Afrodite. Hur dem lyckades få ett barn är bortom min kunskap men det är nog klokast att inte ifrågasätta dem är trots allt gudar och en arg gud går det inte att resonera med. Nu ska jag ringa till min gode vän Liemannen så ska vi öppna en flaska champagne och fira den lyckade rättegången! Det va nog allt för idag, men jag kommer skriva mer lite senare ikväll!! Byeee

 


Tidigare månad - Senare månad

Vem jag är


Hej! Mitt namn är Dödn och jag är gudarnas advokat!! Följ mitt dagliga liv medans jag försöker reda ut gudarnas små fejder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Annat språk tack

Vart kommer mina besökare ifrån

Omröstning

Dödn är...?
 Coolare än coolast
 Ännu coolare
 Cool
 Jag vet inte vem det är

Sök vad du letar efter

Hur många har vart här?

Senaste tilläg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Här har vi grejs

Tidiga saker

Rosta Salsan Supermycket=RSS

Skriv vad du tycker

Muspekare

World Of Warcraft, WoW Short Sword

Ovido - Quiz & Flashcards