Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

1 års jubileum

Av Dödn Jonsson - 7 maj 2016 17:00

Om tre dagar så har det gått ett helt år sedan jag skapade den här bloggen. Inte för att jag varit särskilt aktiv, men bara tanken på att jorden har gjort ett helt varv runt solen sedan jag satt ned vid datorn och skrev mitt allra första inlägg.


Nu undrar ni säkert vart jag har varit under den största delen av det här året, och framförallt vad det sendaste blogginlägget betydde. Jo, jag ska förklara.


Allting började som en helt vanlig dag. Jag vaknade tidigt på morgonen och började som vanligt göra iordning en kopp kaffe. Efter cirka tjugo koppar kaffe till så kände jag mig redo att ta mig an dagen. Jag gick med bestämda steg mot kontoret för att förbereda lite pappersarbete innan kontoret blir fullproppat. På vägen mot kontoret så blir jag stoppad av två män i kostym och solglasögon. En av dem bär på en portfölj. Jag hälsar självklart vänligt på dem, jag tror ju att de bara är några av Jesus assistenter som är uttråkade. För Jesus assistenter brukar göra det ibland, när det inte finns nåt brott i stan så går de fram till random personer på gatan och stör. Männen i kostym ställde några underliga frågor som "Vad heter din mamma i efternamn?" eller "Vart föddes du?", jag svarade på frågorna dum som jag var.Det var inte förrän efter jag svarat på alla deras frågor som jag insåg mitt misstag. Dessa män var inte Jesus assistenter, inte alls faktiskt, detta var solklart Asags anhängare. För er som inte vet så är Asag en demon i den sumeriska mytologin. Han förknippas också ofta med sjukdomar och för alla som sett honom så vet dem att han är så gräslig att han får fisken att koka i vattnet. Om du nånsin hör fiskar koka i vatten i närheten, spring. Ett möte med Asag är troligtvis det sista mötet du gör. Men där stod jag öga mot öga med Asags egna anhängare. Jag hade kunnat svurit att jag kände mitt eget blod kokade. Hursomhelst så kastade mannen hans portfölj på mig och ur den så flög Baba-Jaga. Baba-Jaga är en fasansfull häxa från den slaviska traditionen. Baba-Jaga slog ned mig och efter minns jag inget mer. Förutom att jag vaknade upp och skrev det där inlägget. Jag tror att inlägget är kod för någonting, men jag vet inte vad. Om nån vill lista ut vad det är så välkomnar jag förslag.


Aja, nu vet ni lite om varför jag varit borta så länge. Hoppas ni förlåter lille Dödn :)


Tills nästa gång 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dödn Jonsson - 30 april 2020 00:05

Hejjj alla glada, eller miserabla, vilket som så är ni hjärtligt välkomna. Kände att det inte var mer än passande att återvända nu såhär i rådande Corona-tider, nu när ni stackars dödliga inte har mer att göra än att sitta hemma på arslet med ögonen ...

Av Dödn Jonsson - 22 september 2017 20:09

Nämen hallå där kära vänner och fans! Det var inte direkt igår som jag uppdaterade denna blogg, men mycket intressant har skett i mitt liv ska ni veta. Jag kanske går in lite mer i detalj i senare inlägg (som jag mest största sannolikhet inte kommer ...

Av Dödn Jonsson - 31 maj 2015 19:55

BLAZE IT FUCKING 420!!!! PARTA!!!!! FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSTTTTTTTT!!! #DÖÖÖÖÖÖÖDELIDÖDN ...

Av Dödn Jonsson - 15 maj 2015 13:00


Det känns helt underbart att för en gångs skull kunna sätta sig ner på morgonen och bara ta en rykande varm kopp kaffe och bara slappna av. Uranos och Gaia drog tillbaka sitt rättsfall så jag har fått resten av dagen ledig! Jag funderar på om man int...

Av Dödn Jonsson - 15 maj 2015 08:00


God Morgon alla glada. Idag så jobbar jag hårt för att representara drakarna vars liv nu hänger på mig. Om jag förlorar det här fallet så kommer Uranos och Gaia att få tillstånd att utplåna alla drakar som finns. Gaia och Uranos påstår att drakarna h...

Vem jag är


Hej! Mitt namn är Dödn och jag är gudarnas advokat!! Följ mitt dagliga liv medans jag försöker reda ut gudarnas små fejder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Annat språk tack

Vart kommer mina besökare ifrån

Omröstning

Dödn är...?
 Coolare än coolast
 Ännu coolare
 Cool
 Jag vet inte vem det är

Sök vad du letar efter

Hur många har vart här?

Senaste tilläg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Här har vi grejs

Tidiga saker

Rosta Salsan Supermycket=RSS

Skriv vad du tycker

Muspekare

World Of Warcraft, WoW Short Sword

Ovido - Quiz & Flashcards