Alla inlägg under maj 2015

Av Dödn Jonsson - 31 maj 2015 19:55

BLAZE IT FUCKING 420!!!! PARTA!!!!! FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSTTTTTTTT!!! #DÖÖÖÖÖÖÖDELIDÖDN

Av Dödn Jonsson - 15 maj 2015 13:00

Det känns helt underbart att för en gångs skull kunna sätta sig ner på morgonen och bara ta en rykande varm kopp kaffe och bara slappna av. Uranos och Gaia drog tillbaka sitt rättsfall så jag har fått resten av dagen ledig! Jag funderar på om man inte ska ta sig en tripp ner till människovärlden, det var ett tag sen man var där. Jag tror jag ska ringa till Liemannen också så kan vi åka ner och gå på puben, eller så kan jag kanske besöka Adriel i hennes nya villa. Det låter nog bra. Ikväll så får jag besök också av självaste överdomaren. Den nuvarande överdomaren är Justitia, hon är gud av rättvisan vilket gör att hon har ett väldigt passande jobb.. Vet ni vad? Om jag ska hinna besöka Adriel får jag nog åka på en gång, men jag kommer nog uppdatera lite senare idag! Byee!!  (Simpel målning av överdomaren Justitia)

Av Dödn Jonsson - 15 maj 2015 08:00

God Morgon alla glada. Idag så jobbar jag hårt för att representara drakarna vars liv nu hänger på mig. Om jag förlorar det här fallet så kommer Uranos och Gaia att få tillstånd att utplåna alla drakar som finns. Gaia och Uranos påstår att drakarna har gjort mer ondt än vad de har gjort gott. Detta är dock mycket konstigt enligt mig då drakarna Glaurung och Aerene hjälptes åt att skapa universumet som ni männsikor lever. Drakarna må vara lite brutala då och då, men trots det så tycker jag att skapelsen av världen ändå väger tyngre. Rättegången startar vid tolv idag så jag har lite pappersarbete kvar men inga allvarliga problem har uppstått än, men man ska aldrig säga aldrig så jag ska arbeta ett tag till här med arkiven. Jag har goda förhoppningar för det här fallet eftersom domaren är Nephthys. Nephthys är beskyddare av de döda. Att skydda de döda är faktiskt svårare än de låter. Egentligen så skyddar hon snarare resten av världen från de döda då de flesta döda försöker bryta sig loss från underjorden. Människor är lätta att hålla kvar i underjorden, men tänk dig hela draksläktet. Det skullle vara en mardröm att försöka hålla kvar. Så jag har goda argument och domarens sympati! Nu får vi bara hoppas på att jag inte klantar till det i rätten bara!

              (En bild av Glaurung som hjälpte till att skapa universum)




Av Dödn Jonsson - 14 maj 2015 22:30

Jo, jag erkänner.... jag glömde bort att jag lovade att uppdatera. Jag hade precis slutit mina trötta ögon för en välförtjänad sömn när jag plötslig kom på att jag hade lovat att uppdatera Adriel-fallet. Så nnu sitter jag här i mörkret med bara datorn som ljus och skriver mitt senaste inlägg hittills. Hursomhelst Adriel-fallet gick helt okej. Adriel gjorde sitt jobb i rätten och jag framförde mina argument på ett stadigt sätt. Dessutom hade vi Ishtar som domare, Ishtar är en gud av kärlek så hon hade mycket sympati trots att de båda änglarnas specialområden är förstörelse och/eller död. Ishtar dömde Abbadon för att ha stulit Adriels jobb och han får fortsätta om han betalar 1,5 triljoner decusis(valutan i gudavärlden). Abbadon ursäktade sig och betalade sedan pengarna för att sedan åka hem och fortsätta förgöra. Adriel var extremt lycklig över pengarna och gav mig en ansenlig mäng av pengarna. Hon lovade även att bjuda in mig till hennes nyköpta hem i Florida där hon har fått en ny identitet som människa. Nu måste jag sova för imorgon har jag ett nytt fall där Uranos och Gaia vill utplåna hela draksläktet. Det får ni veta mer om imorgon! Gonatt!!  

(Adriels nya lyxhus i Florida, kan inte vänta tills jag får besöka henne!!)

Av Dödn Jonsson - 14 maj 2015 13:30

Rättegången till Ledger-fallet var igår kväll. Jag kände att jag hade förberett mig bra och jag var peppad. När jag kom in i rättsalen hade vi fått den mest osympatiska och suraste av alla domare, nämligen Hecate. Hecate är drottning över häxorna, men hon tar även extra-knäck som domare lite då och då. Jag försökte att inte tänka så mycket på detta utan bara fokusera på att få fram mitt mål. Det gick exemplariskt! Mina argument höll mot Liemannens advokats argument och det var en väldigt jämn strid. Ledger skötte sig riktigt bra också, han lyckades berätta en riktig snyfthistoria om hans familj och vänner och varför det var orättvist att han skulle bli dödad av en överdos på sömntabletter, och gissa vad? Vi vann fallet!! Det kändes extremt lätttande att äntligen vinna ett fall, men självklart fanns det en liten hake. Ledger blev nedskickad på jorden igen, men han skulle bli pånyttfödd och inte ha kvar några minnen av sitt gamla liv eller några av minnena från hans tid i Gudariket. Dessa minnen får han dock tillbaka när han dör på nytt. Detta fallet var lite jobbigt också eftersom jag var tvungen att gå emot min bästa vän. Trots det känns det skönt att jag vann och han har sagt att inga onda känslor har kommit emellan oss trots det här fallet. Nu ska jag direkt förbereda mig för ett nytt fall! Jag fick brev imorse från en gammal klasskamrat Adriel. Adriel är ängeln av död och förstörelse. Hon stämmer nu en annan ängel Abaddon för att ha tagit hennes jobb eftersom Abbodon är också ängeln av förstörelse. Jag representerar Adriel i detta mycket spännande fall! Jag lovar att uppdatera efter rättegången ikväll!!

   

(Målning av Abaddon)

   (Målning av Adriel)

Av Dödn Jonsson - 13 maj 2015 17:30

Jag tänker börja det här inlägget med att be om ursäkt! Jag har hat jättemycket att göra inför en ny rättegång att jag inte har hunnit ens titta bloggen. Hursomhelst, mitt nya fall handlar om en kändis som dog för några år sedan nu stämmer min gode vän Liemannen för att ha tagit honom till andra sidan av en dålig anledning. Det var därför Liemannen skulle ut och resa. Kändisen jag pratar om är Heath Ledger, de flesta av er känner nog till honom från hans fantastiska roll som Jokern i 2008s "The Dark Knight. Ledger påstår att en överdos på sömnpiller inte är en acceptabel anledning på att ta livet av någon. Detta är ett mycket förbryllande fall eftersom senaste gången det kom så här långt in i rättegången var i mänsklig tid år 0 i fallet med Jesus, och som ni alla vet så gick det igenom efter tre mänskliga dagar. Jag har förberett mig väl för det här fallet och jag ska göra allt jag kan för att skicka Ledger tillbaka ner! Uppdatering kommer inom kort (förhoppningsvis). 


  (Ledgers fantastiska version av Jokern i 2008s  "The Dark Knight")



Av Dödn Jonsson - 11 maj 2015 17:30

God kväll alla kära läsare! Det är jag igen (Dödn)! Jag känner mig extremt nere just nu. Varför? Undrar du, och jag ska berätta. Jo, det var så här att jag satt vid mitt skrivbord och smuttade på mitt kaffe som vanligt när helt plötsligt Hades stormar in, och han är inte lycklig. Han är helt rosenrasande, och som jag skrivit förut så går det inte att resonera med upprörd gud. Så där sitter jag i över en halvtimme och bara väntar på att han ska lugna ner sig. När han väl gör det börjar han förklara att jag har blivit avsatt från fallet. Självklart frågar jag varför, men han mumlar bara nåt om "okompetent". Jag börjar göra lite efterforskningar själv och det visar sig att min advokatrival  Frigg har tagit över fallet! Jag har försökt fått kontakt med Hades, men han vägrar svarar. Om saker inte kunde bli värre så har min bästa kompis Liemannen rest iväg och kommer inte tillbaka på ett tag. Jag får väl helt enkelt begrava mig i lätta fall. Det va det jag kom på att skriva just nu! Tack så jättemycket för att ni läser min blogg, det känns skönt att kunna kommunicera med andra än bara högfärdiga gudar! Tack å hej leverpastej!! 

Av Dödn Jonsson - 11 maj 2015 12:00

Jag har fått äran att ta mig an mitt svåraste fall hittills! Det är så att Hades stämmer hela Enhörningssläktet för att ha smittat ner floden Styx (som är den flod färjkarlen Karon skjutsar de döda). Floden Styx har enligt Hades rapporter blivit "en plats av glädje, skratt och godis". Hades är bortom vansinnig, men han saknar bevis på att det var just Enhörningarna som gjorde det. Det är numitt jobb att hitta bevis för att det var Enhörningarna som gjorde det, så att de kan göra floden till en plats av fördärv, smärta och döingar. Detta är dock lättare skrivet än gjort då Enhörningarna är kända för att kunna gömma bevis. Detta ska inte stoppa mig utan jag svär här och nu på denna blogg att jag ska hitta vem som förgiftade floden Styx och återställa balansen på jorden! Det var allt för nu! Ciaaoo!

Vem jag är


Hej! Mitt namn är Dödn och jag är gudarnas advokat!! Följ mitt dagliga liv medans jag försöker reda ut gudarnas små fejder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Annat språk tack

Vart kommer mina besökare ifrån

Omröstning

Dödn är...?
 Coolare än coolast
 Ännu coolare
 Cool
 Jag vet inte vem det är

Sök vad du letar efter

Hur många har vart här?

Senaste tilläg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Här har vi grejs

Tidiga saker

Rosta Salsan Supermycket=RSS

Skriv vad du tycker

Muspekare

World Of Warcraft, WoW Short Sword

Ovido - Quiz & Flashcards